Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.04.2024
Handelsbetingelser
Generelt
Homedec.dk ApS
CVR-nummer: 40340106
Industrivej 1
7120 Vejle Øst
Tlf: +45 81 20 00 58 (alle hverdage fra 9-11)
Mail: kundeservice@homedec.dk
Betalingsbetingelser
- Alle priser er inklusiv moms
- Hos Homedec tager vi imod VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Anyday samt EAN-faktura som betaingsform.
- Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes
- Vi tager ikke kortgebyrer.
- Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem. Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Leveringsbetingelser
Leveringstid
- OBS: Den dag, hvor du lægger ordren, tæller som dag 0 i beregningen af leveringsdage.
- Leveringstid samt lagerstatus er anført på alle vores produkter.
- Vi bestræber os på en leveringstid på 1-3 hverdage på alle lagervarer.
- Køber du flere produkter samlet, vil leveringstiden afhænge af produktet med længst leveringstid.
Ønsker du at splitte ordren op, skal der betales et fragtgebyr på 39 DKK. - Vi kan ofte yde håndtering samme dag, så skulle du have en haste ordre kan du kontakte os, og høre om vi har mulighed for at få din pakke med.
Special designs
- Her ydes ikke fortrydelsesret på specialfremstillede varer.
- Specialdesignede wallstickers tager ofte en dag ekstra at producere da de manuelt bliver opsat efter dit design.
- Specialdesignede plakater, såsom dåbstavler/fødselstavler og fotoplakater tager længere tid, du skal påregne 1 dags opsætning, herefter skal nogle designs godkendes af dig som kunde inden plakaten sendes til tryk.
- Æresport skilte leveres normalt indenfor 3-5 hverdage. Her er dog mulighed for at tilkøbe ekspreshåndtering for ekstra hurtig levering på 1-2 hverdage.
Mere leveringsinfo
- Vi sender vores pakker med GLS - med mindre andet angives til modtager.
- GLS afhenter pakker hos os kl. 14
- Leveringsgebyret er fast 39 DKK, alle ordre over 500 DKK leveres gratis til pakkeshops.
- Sendes din pakke til privat eller erhverv er leveringsomkostningerne 59 DKK
- Alle leveringer sendes til din valgte GLS pakkeshop, privatadresse eller til din erhvervsadresse.
- Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen indenfor 7 dage, sender GLS automatisk din pakke retur til os. Kontakt os hvis du ønsker din pakke gensendt. Dette koster 50 DKK i nyt forsendelsesgebyr. Ønsker du ikke din pakke gensendt, vil du blive krediteret ift. returbetingelserne. Det er dit eget ansvar at kontakte os herom.
Afhentning i Vejle
- Du kan også vælge at afhente din pakke gratis på vores adresse: Industrivej 1, 7120 Vejle Øst
- Pakken stilles uden for vores dør i vores forområde. Her ydes høflig selvbetjening.
- Pakker kan generelt afhentes mellem 7.30 og 15.55, men i ferieperioder kan andet være gældende.
- Du kontaktes når din pakke er klar til afhentning, og modtager en mail med anvisninger.
- Har du valgt "Afhentning i Vejle" ved en fejl, bedes du kontakte os herom. Så aftaler vi nærmere omkring levering.
Reklamationsret
Når du handler hos Homedec, yders 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Homedec.dk indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig
Du skal altid have indgået en aftale med Homedec om den forestående reklamation, før at varen sendes tilbage.
Er reklamationen berettiget, modtager du en returlabel af Homedec.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, til adresse:
Homedec.dk
Industrivej 1
7120 Vejle Øst
tlf. 81 20 00 58
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Er varen gået i stykker under forsendelse?
Er kassen gået i stykker, sidder der GLS tape på kassen eller lign, og er den modtagede vare gået i stykker? Du bedes straks kontakte os herom, så vi også kan få dækket vores omkostninger hos GLS.
Ikke afhentede varer
Vi sender alle vores pakker med GLS. Du får besked fra GLS når din pakke ligger klar i din valgte pakkeshop, hvor den ligger i 7 kalenderdage. Såfremt du ikke henter pakker rettidigt, vil den blive sendt retur til Homedec.
Ønsker du at få pakken gensendt, er det på eget ansvar at kontakte Homedec herom. Det koster et håndteringsgebyr på 50 kr, som dækker både returfragt samt genforsendelse.
Ombytning af en vare
Hvis du har købt en forkert vare bedes du behandle købet som en retursag, hvorefter du kan lægge ordren på den ønskede vare. Vi behandler din sag på lige fod med øvrige retursager.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Homedec.
Der er 14 dages returret på alle almindelige varer, regnet fra den dag de modtages. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan anvende vores FORTRYDELSESFORMULAR her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder wallstickers og plakater.
- Levering af digitalt indhold, såsom print selv produkter som ikke leveres fysisk,hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes,
Sådan returnerer du en vare
- Har du fortrudt dit køb kan du oprette en retursag hos os. Det koster 39 DKK for returforsendelse.
- Når du har oprettet en retursag sender vi dig automatisk en returlabel.
- Denne returlabel skal blot udskrives og påsættes pakken, herefter afleveres pakken i nærmeste GLS pakkeshop.
- Vælger du selv at sende pakken, så husk da dokumentation på forsendelsen og evt. underskrift fra afsendelsesstedet omkring forsendelsen.
Når du pakker varen
- Det er vigtigt at varer bliver pakket omhyggeligt i papkassen så der ikke er risiko for at de går i stykker under fragten.
- Medsend venligst al emballage intakt for at være sikker på at få det fulde returbeløb. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
- Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
- Beløbet du kan få retur afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at vi ikke kan behandle din returnering.
- Vær særligt obs på skrøbelige produkter såsom fx. plakater eller glas / keramik. Dette er vigtigt for at du kan få pengene retur, da vi ikke kan gensælge en krøllet plakat eller en vase der er gået i tusinde stykker.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
- Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
- Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
- Vi refunderer beløbet for dine returnerede varer, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
- Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
- Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Priser og nedsatte varer
Vi forbeholder os retten til at justere priserne på vores varer.
Oplever du at en pris falder på et produkt som du har købt, er det kun muligt at få refunderet differencen inden for 14 dage efter dit køb.
Personlighedspolitik
Din sikkerhed er vigtig for os, hos os kan du trygt handle vi benytter os af en sikker og anerkendt webshop platform. Nedenfor kan du læse mere om de informationer der bliver indsamlet under dit besøg på Homedec.dk samt hvad vi gør for at sikre at dine informationer er trygge hos os. Vi gemmer kun informationer, i de tilfælde hvor det er strengt nødvendigt og beskyttelsen af disse er meget vigtig for os. Klik her hvis du ønsker at vide mere.
Persondatapolitik
Når du foretager en bestilling på webshoppen, vil der blive indsamlet en række oplysninger for at kunne fuldføre og levere ordren. Blandt disse informationer er eksempelvis dit navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt eventuelle kreditkort oplysninger. Alle disse informationer bliver indsamlet under SSL (Secure Socket Layer) beskyttelse, som sikrer dine data. Informationerne vil ikke blive brugt på anden vis end at fuldføre ordren og vil kun blive gemt så længe det er nødvendigt for os at gøre det.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Homedec Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Homedec.dk er Homedec.dk Aps.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@homedec.dk.
Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev vil din e-mail blive tilmeldt, du vil dog kunne afmelde dig til enhver tid hvorefter din email adresse vil blive slettet permanent.
Cookies
Homedec.dk anvender cookies på webshoppen for at webshoppen skal kunne fungere med alle sine funktioner. Disse cookies indeholder ingen personfølsomme oplysninger, men bliver udelukkende brugt til at systemet kan huske hvad du har puttet i indkøbskurven til du er færdig med at handle.
De gemte informationer bliver også brugt til at optimere din og andre kunders oplevelse hos os. I samarbejde med Google Analytics bliver der ført statistik på dine handlinger på shoppen. Ingen personfølsomme informationer bliver videregivet eller gemt i denne forbindelse.
Sikkerhed
Din sikkerhed er vigtig for os. Derfor kan i adressefeltet, ved siden af vores domæne Homedec.dk se en lille hængelås. Denne betyder at vi benytter os af SSL som sikrer at alle oplysninger såsom navn, adresse og dankortoplysninger er i sikkerhed i vores systemer.
Kontakt os
Har du spørgsmål til vores persondatapolitik eller cookies er du velkomme til at skrive til kundeservice@homedec.dk
Godkendelse
Når du indtaster dine oplysninger på Homedec.dk accepterer du samtidig denne beskrivelse af databeskyttelse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Homedec. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr